Alla inlägg den 13 november 2007

Av Maria - 13 november 2007 17:11

Efterlyser bra sitt-gymnastikövningar. Idétorka. Bra med en bortförklaring för att få sitta och lyssna på gammal musik dock, slipper nörd-stämpeln när jag talar om att det är till pensionärernas gympa ;-)


Använder mig av följande repertoar:

Hej gamle man, Leende guldbruna ögon, Ljuva sextiotal, Gammeldags musik, Gabrielle., Gamle svarten, Lyckliga gatan, Jag ska måla hela världen lilla mamma... och några fler. Grymt skön musik. (till de äldre förstås).


Lite bilder på inramnings-resultatet.

Av Maria - 13 november 2007 10:56

Körde just lite stretching av hälsenan, och konstaterar att den fot som var skadad och som fått en massa rehab, bla stretching, nu är mycket rörligare än den andra. Plockade fram goniometern och konstaterar att det är ca 10 graders skillnad. Vä: 115 grader flexion, Hö: 125 grader flexion.


Vad har ni?



Av Maria - 13 november 2007 10:36

Trots halka, mörker och småregn var vi ett tappert gäng på 8 personer som joggade ut från Friskis-huset igår kväll. Den här veckan ledde Hugo passet och jag joggade som värd, det är rätt skönt ibland att slippa tänka...bara att jogga med och se till så ingen kommer på efterkälken. Det blev ett lugnt pass med tanke på underlaget, bra för mina ben efter söndagens långpass.


Idag står det vila på träningsschemat, åker hem till Kallhäll redan med 14-tåget eftersom jag ska sätta ihop gymnastikprogram och behöver datorn hemma.


PS. satte upp tavlorna igår kväll, blev riktigt trevligt på väggen. Lägger in bild ikväll så får ni se hur det ser ut, kul kanske för er som var med då jag flyttade in.. 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards