Alla inlägg den 18 november 2007

Av Maria - 18 november 2007 11:06

Jag har ett tag försökt att köra efter ett träningsupplägg som går i 3-veckorscykler, där jag kör två veckors hård träning följt av en veckas lättare. Under de "hårda" (allt är relativt..) veckorna springer jag totalt dryga 5 timmar fördelat på 4-5 pass och under den lättare veckan springer jag runt 4 timmar fördelat på 3-4 pass. Lämpligtvis byts ett av springpassen ut mot tex simmning eller cykling under den lätta veckan. Förutom springningen vill jag köra på gymmet 1-2 ggr/vecka, för att förbygga skador och för att jag trivs på gymmet. Träningsmängden under de hårda veckorna kommer successivs ökas på under vintern och våren.


När det gäller upplägget av de specifika träningspassen tänker jag i sk nyckelpass. Jag har två nyckelpass som jag kör varje vecka, det ena är ett kvalitépass som innebär någon form av intervallträning alt. snabbdistans och det andra är långpasset. Dessa två pass är liksom prio 1, sen fyller jag ut veckan med pass som passar min dagsform och mitt övriga schema.  


Den här veckan är en sån där lugn vecka, 4h och 17min står det i träningsdagboken att jag sprungit. Så idag är det vila som gäller, tar nog en promenad lite senare. Det är skönt att vila också.

Av Maria - 18 november 2007 10:24

Fångade den här bilden igår när jag sprang över Järvafältet. Behöver knappast beskrivas med ord, ni som känner till min familj och släkt förstår att bilden talar för sig själv.

Av Maria - 18 november 2007 10:02

Precis hemkommen från Uppsala, min gamla studentstad som jag alltid kommer att tala väl om. Var där igår och hälsade på Hanna, Lisa och Maria som jag kämpat tillsammans med i tre år för att lära mig allt om fysiologi, anatomi, biomekanik, träningslära, neurologi och en massa annat. 4 glada tjejer var vi i alla fall som dansade oss svettiga på Åkanten precis vid Fyrisån, mycket folk var det och väldigt skoj. Som vanligt för hög musik dock, borde lärt mig att alltid ha ett par öronproppar i väskan.. Framåt tretiden var vi rätt nöjda och begav oss hem till Hanna för lite sömn, men min gamla vana trogen vaknar jag runt 7-snåret, stiger upp och smyger iväg till tåget. Hanna och Pär snosade så sött då jag begav mig. Tack Hanna för din ständiga gästfrihet! (kl 6 imorse blev förresten jag väckt av Jens, som då var på väg hem från sin utekväll i stockholm.. tror han får sova en stund till innan jag väcker honom..)


Såhär fint invid Fyrisån i Saluhallen ligger Åkanten, som är en av Svenssons Krogar. Också foton från middagen på snygga tjejer =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards