Alla inlägg den 23 november 2007

Av Maria - 23 november 2007 14:06

En liten notis om dagens träning hinner jag innan jag går. Det blev ett 7 km-pass i kronskogen innan lunch, den här friskvårdstimmen vi får en i veckan är guld värd, spåret i skogen är sällan så efterlängtat som mitt under arbetsdagen. Lugnt pass dock, var ute i 42 minuter.

Av Maria - 23 november 2007 13:44

Om några timmar åker vi till min största storebror där helgen ska spenderas. Snöar rätt mkt ute nu så vi får väl se hur väglaget är.. kul ska det bli iaf, ikväll blir det god mat och några öl  =). Lördag vet jag inte vad vi hittar på (förutom en joggingrunda...) men på söndag ska Jocke och Bruno tävla i skogskörning. Jag ska vara medhjälpare, vad nu det innebär. Antagligen gör jag något som ger en massa poängavdrag, typ klappar hästen för mycket, och sabbar allt för brorsan.

 

Sen har vi en överraskning med oss också men den kan jag inte skriva ännu, ifall han får för sig att gå hit och läsa... så Jocke, läser du det här så kan du börja frukta det värsta =) haha.

 

Såhär såg Jocke och Bruno ut under inspelningen av Arn, som snart kommer på bio. Något att se fram emot. (För övrigt när det gäller Jan Guillou tycker jag att han är en stor skit, han har uttryckt sig jävligt illa när det gäller Unni Drougges självbiografiska bok om kvinnomisshandel. Han påstår att hon fantiserat ihop det, trots bevis från hennes sida, och behåller misshandlaren själv som agent...)

Av Maria - 23 november 2007 07:43

Jag är jättebra på att planera. Och då snackar vi inte vad jag ska göra under kvällen, om jag ska ta träningskläder med till jobbet eller vad jag ska handla till middagen. Min planeringsmani sträcker sig betydligt längre än så, ger jag tankarna fritt spelrum blir de vilda av glädje och beger sig genast långt in i framtiden.



Det börjar med att jag ska bort nu i helgen och funderar över vad jag ska ta med, sen funderar jag på om jag ska till E-tuna eller Kallhäll på söndagkväll och vad jag isf måste packa idag för att ta med dit. Och ska jag till Kallhäll så måste jag se till så Friskis & Svettiskläderna är på jobbet på måndag, alltså måste jag ta med dem idag. Vilka dagar ska jag sen åka hem i veckan, och hur ska jag lägga upp träningen? Om jag åker hem på tisdag och onsdag måste jag ta friskvårdstimme någon av dagarna och då måste jag ha med terrängskorna från Kallhäll på onsdagmorgon. Eller har jag dem i Eskilstuna? Sen åker jag ju till Sundsvall över helgen, vad ska jag ha med då? Finns de kläderna i Eskilstuna eller Kallhäll? Ska jag passa på att gymma innan vi åker på torsdag, då måste jag ha gymkläderna med från lägenheten i E-tuna på tisdag eftersom jag nog är i Kallhäll både tisdag och onsdag.... och så rullar det på.



Delen av hjärnan som sköter planering riktigt gottar sig, men när jag kommer på mig själv med att fundera över om jag ska ta med vintertightsen från Kallhäll måndagen om tre veckor beroende på hur kallt det är när vi åker på planeringsdagar till Sandvik, då känner jag att det är dags att ta kommandot över mina tankar.



För det blir ju ändå aldrig som man tänkt sig, eller hur?

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards