Alla inlägg den 3 december 2007

Av Maria - 3 december 2007 16:14

Känner mig lite avtrubbad. Händer grejer på jobbfronten, nytt jobb på vårdcentral här i Eskilstuna efter nyår. Och det är ju kul, såklart, men frågan är hur det löser sig med projektet.. Skulle ju helst vara kvar tiden ut, men tyvärr händer det inte så ofta att ett nytt jobb står och väntar på en tills det nuvarande slutar, tvärtom får man vara glad om man hittar något överhuvudtaget. Så jag hoppas det löser sig, har ingen lust alls att bråka om att få gå tidigare än de vill släppa mig, har ändå dåligt samvete som det är för att jag inte fullföljer tiden ut.


Aja, det var ju inte det jag skulle skriva om.


Idag är det Friskisträning, ska till gymmet nu och sen jogging efter det. Kroppen känns riktigt bra efter helgens snöpulslångpass med Mamma och Mattias i Ljustorpsskogarna, så jag ser fram mot kvällens träning trots det grådaskiga regnvädret. Efter joggingen ska vi ledare och värdar stanna kvar och utbyta tips på fartlekar, så det blir en helkväll på friskis. (förresten en mkt positiv sak med det nya jobbet, jag kan fortsätta som joggingledare hela våren =)


Ha det gott, och kom ihåg att energin finner man sällan i soffan...

Av Maria - 3 december 2007 08:31

Denna måndagmorgon står rubrikens "grå" för ordets egentliga betydelse och inte inte som uttryck för en känsla. Det är helt enkelt grått ute. Jättegrått. Marken, träden, himlen, husen. Skidstavarna som jag tog med från Ljustorp står i hallen och flinar åt mig. Men som bot på bristande snö finns spolade isar, och i morgon blir det långfärdsskridskodebut =) Det är Eskilstuna långfärdskridskoåkare som har prova-på kvällar på isstadion så jag tänkte ta chansen att testa, ser så härligt ut när det glider ut stora grupper glada frilufsare på mälarens is nedanför oss i Kallhäll.  


Min kamera strejkar tyvärr, linsskyddet vägrar öppna sig och jag har i vanlig ordning inte så bra koll på garantibevis och kvitton, så tyvärr blir det lite bild-brist på blogget ett tag framöver. Får använda mig av lite gamla bilder istället..

Skapa flashcards