Alla inlägg den 8 december 2007

Av Maria - 8 december 2007 17:01

Förra året var jag på kungsträdgårdens, Gröna Lunds och Skansen julmarknad. Eftersom jag jobbade som personlig assistent då blev det en hel del såna saker på arbetstid. Kungsträdgårdens och GrönaLunds var smockfullt med folk och det gick knappt att komma fram till stånden. Men det var väll egentligen skit samma för det var samma massproducerade prylar överallt.. Men Skansens däremot fastnade jag för, riktigt trevlig. Större ytor, eldar att värma sig över och rätt trevliga saker att handla i en del stånd och ännu trevligare saker att smaka i andra.


Idag handlade jag två sorters Julte, rött och svart (är te-fantast för tillfället..) och en påse julkaffe med kardemummasmak. Sitter med sistnämnda i en kopp framför mig nu och försöker bestämma om det var en hit eller en nit. Kan inte riktigt bestämma mig. Sen blev det lite annat också som jag inte kan skriva, för en av grejerna hamnar under granen senare...  


Nu laddar vi för 50-årsfest, jag med mitt kaffe och bloggande varvat med sminkning och ombyte, Jens med Gitar Hero =)


Ha en skön lördagskväll! 

Av Maria - 8 december 2007 09:21

Så har man kört intervallpasset, det blev 8 x 500 m på Passadvägen här utanför. Motivationen var väl sådär, ska iväg nu och träffa Helena på station innan vi tar bussen till skansen. Någon promenad blir det inte, det ihärdiga regnaandet tar liksom bort tjusningen med det...  i alla fall, har svårt att njuta av springturen om jag ska iväg efteråt, vill gärna känna att jag bara "kan vara" en stund efter att jag kommit tillbaka. Men nu är passet gjort, det är jätteskönt, kändes rätt bra i kroppen. Är dock rädd att jag sprang lite långsammare än jag brukar på intervaller, hade ingen klocka och som sagt en något bristande motivation..


Nu ska jag göra mig klar och gå till tåget!

Skapa flashcards