Alla inlägg den 9 december 2007

Av Maria - 9 december 2007 18:54

Idag blev det ett rejält pass, började med en runda mot Ängsjö som tog 1h 20 min, sen mötte jag Zigge och hans husse när jag kom tillbaka till Kallhäll. Det var jättekul att se hur glad Zigge blev när han såg mig, så han fick följa med och så var vi ute i drygt en timme till. Men efter 2h och 20 min var det inte mycket krafter kvar, några hastighetsrekord slogs inte idag.. men det var kul! Behövde det, har vart lite taskigt med motivationen annars den här veckan.  Och peppar peppar, kroppen känns rätt fräsch nu ändå trots långturen. Lite känning i den onda höften men inte speciellt mycket.


Nu kommer snart Carro, det blir julbak, tjejsnack och Peter Jöbacks julskiva. Man får passa på när Jens är borta  ;-)

Av Maria - 9 december 2007 06:02

Långpass idag. Skönt, det har jag sett fram mot hela veckan. Tänkte springa på järvafältet fast kom på att det nog är rätt lerigt där efter allt regnande.. Blir en tur bort mot Ängsjö istället, och sen hämtar jag Zigge och tar en sväng till Görveln. Längesen han fick följa med nu, jag har ju varit hemma så lite senaste veckorna. Det är synd, skulle gärna springa mer med honom så han orkar följa med hela långpassen. Han skulle säkert orka nu, men jag får liksom vänta in honom rätt mycket mot slutet om vi är ute länge...

Av Maria - 9 december 2007 05:52

Nej, snön ligger inte vit på taken och men endast jag är vaken!


Trevlig fest igår, det var lottad bordsplacering och jag hade riktigt tur, både jag och Jens hamnade i ett bland några killar och tjejer i 30-årsåldern som var riktigt trevliga. Han bredvid mig arbetade med handikappidrott, hade själv benprotes, så inledningen till samtal var given. God mat, Lotta hde gjort små lappar där det stod "Maria" på alla skålar som var kött-fria =) (för er som inte vet, äter jag kött vill jag veta att det ekologiskt kött eller helst vilt. Har inget emot att äta djuren men jag vill att de ska ha haft ett någorlunda drägligt/naturligt liv innan de tas av daga...)


Det blev rätt sent innan kaffet var uppdrucket så efter det åkte vi hem och somnade i soffan! Och nu sitter jag som sagt här och kan inte sova längre. Tänkte jag skulle se om jag hittar något trevligt recept till dagens julbak. Mamma, om du läser det här, kan du inte skriva receptet på Läckerbitar och dina Lussekatter i en kommentar? Så kan fler än jag ta del av dem.


Nu har jag hittat ett recept jag ska göra, det är från TV-programet "Leilas Jul". http://recept.nu/1.126548/leila_lindholm/efterratter_godis/varldens_godaste_smorkola

Skapa flashcards