Alla inlägg den 28 december 2007

Av Maria - 28 december 2007 06:50

En liten rapport från träningsfronten. Igår körde jag korta backintrevaller i en backe på ca 140m. 10 stycken blev det och tiderna höll sig väldigt jämnt runt 1,35 med ca 75 sek vila mellan varje. Det sköna är att när jag kört det här passet tidigare, det var säkert över ett halvår sen, så körde jag bara 6 intrevaller och jag vill minnas att jag blev betydligt mer sliten av det då än av gårdagens 10 intervaller. Efter sista spurten kände jag mig fortfarande fräsch i benen och körde klart rundan i ett rätt bra tempo.


Känns för första gången sedan tidigt i våras som jag är i bra form. Otroligt skön känsla, att man är stark och orkar trycka på ordentligt hela passet. Hade ju en lätt vecka förra veckan med 3h löpning så kanske är det det som givit en "mini-formtopp"? Nu blir det alltså två tunga veckor med 5-6h löpning/v, så det blir kul att se hur kroppen svarar på det! Idag blir ett lugnare distanspass med Zigge.

Av Maria - 28 december 2007 06:42

Vi backar tillbaka till juldagen. Dags för jungfruturen på sjöis, jag och brorsan drog iväg till Torsboda där Danne några dagar tidigare sett fina isar. Det är rätt typiskt mig att skruva upp förväntningarna skyhögt över något och sedan bli besviken över att dessa höga förväntningar inte infrias, men i långfärdskridsko-fallet var det ingen fara för besvikelse. Isen var fin, om än något frostig, temperaturen höll sig på runt ett par minusgrader och då vi efter ett tag skrinnade mot soluppgång med vinden i ryggen kändes livet rätt bra.

Skapa flashcards