Alla inlägg den 30 december 2007

Av Maria - 30 december 2007 21:03

Festkommitén (jag, Jens och Johan) hade möte ikväll inför morgondagens årligen återkommande tillställning- nyårsfesten. Pluggade in Guitar Hero, Singstar och kalasade på en kallrökt och gravad lax inköpt för 15kr (kort datum) på Konsum. Kvällen i ära köpte jag också expressens skvallerblaska Hallå för prisvärda 10 kronor. Tre sidors intervju med Katrin Shulman, denna skandalomsusade bloggdrottning, följt av tre sidors repotage om allas vår sessa som gått från party-sessa till hårt studerande super-sessa. Åh vad jag tycker om det. Meningslöst, värdelöst skvaller. Monarki är värdelöst säger många av mina vänner, monarki är toppen för då kan jag läsa skvallret om dessa säger jag. Det intressanta är att jag fördömmer andra som läser skvaller (eller ser på dokusåpor, ett annat av mina stora intressen). Jag antar genast att dessa människor är lite dummare och lite olyckligare än vad jag är och inte lever sitt eget liv fullt ut. Jag inser ju att detta är motsägelsefullt...men det gör mig inte så mycket. Inte ens jag är perfekt ;-)

Av Maria - 30 december 2007 20:45

Inge känningar från magsjukan, så jag körde långpasset som planerat. Fört blev det 50 min jogging runt Kallhäll med Jens, sen lämnade jag av honom hemma och hämtade upp Zigge och körde 50 min till. Så 1,5h totalt, dock mycket lugnt. Totalt blev det 5,5h löpning den här veckan, känns bra. Börjar bli hemskt gym-sugen nu, har inte alls varit någon flitig besökare sista veckorna. Blir något för nästa år =) som alla andra ger i nyårslöfte.


Nej, att gymma mer är inget nyårslöfte, det gör jag ändå. Mitt nyårslöfte för 2008 är att inte köpa så mkt onödigt junk. Spara till en cykel ska jag göra, har lite outtalade (och nästan otänkta) tankar om en klassiker 2009... men glöm att jag skrivit det. så länge.

Av Maria - 30 december 2007 08:55

Tänkte bjuda på lite bilder igen.. känns lite lite av den varan så länge jag är kameralös, men varsågod att ta del av bilder från gamla arkiv.


Först är det jag på lidingöloppet, sen två bilder av brorsonen Leo och så en underbar bild av Jockes kattunge och hundvalp från i sommras. (bägge är betydligt större och inte riktigt lika oskuldsfullt charmiga nu..de ägs dessutom av någon annan som inte vet om att jag lägger ut bilder på dem..)

Av Maria - 30 december 2007 08:40

Ska man vara sjuk så gäller det att välja sitt tillfälle. Den här veckan blev såhär:

Mån-jogging 30 min

Tis- långfärsdskridskor

ons- jogging 1h 30m

tors- korta backintervaller X 10

fre- lugnt distanspass 1h  (magsjuka)

lör- vila (magsjuka)

sön- pigg som en lärka och laddar för en kortare långpass, verkar som jag får sällskap av Jens också =)


Se, magsjukan passade perfekt in för en vilodag! Kommer dock ta det mkt försiktigt idag, kan tänka mig att jag kommer vara lite matt..


Det är aldrig så skönt att vara frisk/oskadad som precis efter sjukdom/skada. Kan vara något att tänka på för oss vanligtvis friska människor.


Ovido - Quiz & Flashcards