Alla inlägg den 31 december 2007

Av Maria - 31 december 2007 13:17

Körde som sagt snabbdistans idag, 8,32km enl. jogg.se. Tänkte att jag borde fixa 40 min, det är en ganska lätt bana men lite småbackar här och där, grusväg och asfalt. 42.11 stannade klockan på när jag kom tillbaka, och då var jag trött. 5.02 min/km. Det var väll ok, men inte bra! Något feldisponerat lopp, sprang som fasen de sista två km men ändå..  fick mig en liten tankeställare, jag vet ju att det är just såna här pass jag i regel aldrig kör.. just för att de är så sjukt jobbiga. Visst, intervallpassen är inte heller semester men det här är en annan trötthet, särskilt mentalt. Man håller ett tempo som gör att man är rätt trött efter 2km, och så vet man att man ska hålla samma fart i 6km till! Jag kan köra mina intervallpass, lugna distanspass och långpass hela vintern och vara sådär lagom nöjd med resultaten men det kommer inte hända särskilt mycket om jag inte utmanar mig sjä'lv på det jag har svårast för: Snabba distanspass. Så nu ska jag köra den här rundan varje helg tänkte jag, eller iaf de "hårda" veckorna. Tror det är precis vad jag behöver.


Nu ska jag byta om och göra mig fin till kvällens partaj!

Av Maria - 31 december 2007 08:38

Årets bedrift: Sthlm Maraton (första gången, 4.30 i värmen)

Årets smärta: Sthlm Maraton

Årets besked: Jag fick jobb!

Årets besked 2: Jag har fått jobb igen!

Årets snabba: pers på 10000 m- 46.10 bana, 47.37 terräng

Årets skada: Hälsenan gav 5 veckors vila i sep-okt

Årets besvikelse: Fick inte jobbet i sthlm

Årets skönaste äventyr: Paddelsemestern i Rogen i augusti

Årets oskönaste äventyr: Cykelsemestern på Gotland

Årets grej: Långfärdsskridsko..eller kajak? nej, det blir skridskorna

Årets mest saknade aktivitet: Hästarna...alltid

Årets fest: Kvällens?

Årets tjej: Klüft. Man kan inte låta bli att imponeras

(Nästa års tjej: Charlotte Kalla, bergis!)

Årets kille: Jens så klart =)

Årets klubb: Vilsta IK- första gången jag pallar att träna med en klubb. Ni är bra, ni är framförallt väldigt lagom för mig.

Årets artist: Damien Rice- ständigt i lurarna

Årets fiasko: Snön som aldrig kommer


Nu ska jag ut på ca 1 mil snabbdistans innan vi åker och handlar inför kvällen. Önskar alla ett Gott Nytt år med lite mer, lite bättre och framförallt lite roligare träning!

Skapa flashcards