Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Maria - 27 mars 2008 22:39

Har äntligen (med hjälp av J... jag försöker men jag ÄR inte teknisk...det finns en anledning till männsklighetens tvåmannaskap) fått över bilderna från mobilen till datorn. Här är två från Kielresan, en med min kolhydratuppladdning och så en på mig och Kerstin innan loppen. Och så en bild på mig och Helena vid Storsjön i vårsolen från Östersundsresan

Av Maria - 27 mars 2008 15:42

Något som motiverar mig att gå till jobbet om mornarna är (förutom lönekontot som fylls på den 27e varje månad) morgonprogrammen på radion. Jag har en jättefin rosa liten mp3-spelare som följer mig överallt, känner mig naknare utan den i fickan än utan brallor över rumpan. Men, av ngn anldening har jag fått för mig att det inte är så ballt att lyssna på RIX morronzoo?? Så jag har under en period lyssnat på morgonpasset istället. Det känns bättre att säga när någon frågar: "Jag lyssnar inte på Fylking och de där andra, jag tycker morgonpasset på p3 är bättre". Är det här något jag inbillat mig? Är det ok att lyssna på morronzoo? För morgonpasset har inte vart speciellt bra sen Annika Lantz slutade för en himla massa år sedan, det erkänner jag nu att jag tycker. Så jag har gått tillbaka till Gert, Roger och Titti. Jag tycker de är störtsköna personligheter som kompletterar varandra perfekt. Ibland är de inte världens smartaste, men det boosar bara mitt egna ego ;-)

Av Maria - 27 mars 2008 14:20

Försöker sätta ord på mina känslor för löpningen nu. Det är kul, det går relativt bra, har inga problem att ge mig iväg på rundorna... men ändå känns det lite som "att det bara rullar på". Trodde först jag var i en motivationssvacka men vid närmare granskning av mina känslor kom jag fram till att så inte är fallet. Motivationen finns, våren är i antagande, loppen närmar sig. Men något är det. Skulle behöva förändring. Skulle vilja ha mer tid. Skulle vilja vara mindre styrd. Experimentera lite mer med passen, köra lite mer själv en period. Vara, ledig, åka iväg. Funderar på att skolka från klubbträningarna en tid och köra tusingar efter eget huvud. Fler intervaller, långasammare intervaller, kortare vila. Tror inte jag kan lägga in ett sånt pass och ändå köra med klubben på onsdagarna, det blir för mycket intervallpass...


Just nu är det lite lite halsont som spökar så jag kör på gymmet några dar. Sen blir det en vecka skidåkning i åre =) Kanske är precis vad jag behöver?


Ovido - Quiz & Flashcards