Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Stiltje

Av Maria - 27 mars 2008 14:20

Försöker sätta ord på mina känslor för löpningen nu. Det är kul, det går relativt bra, har inga problem att ge mig iväg på rundorna... men ändå känns det lite som "att det bara rullar på". Trodde först jag var i en motivationssvacka men vid närmare granskning av mina känslor kom jag fram till att så inte är fallet. Motivationen finns, våren är i antagande, loppen närmar sig. Men något är det. Skulle behöva förändring. Skulle vilja ha mer tid. Skulle vilja vara mindre styrd. Experimentera lite mer med passen, köra lite mer själv en period. Vara, ledig, åka iväg. Funderar på att skolka från klubbträningarna en tid och köra tusingar efter eget huvud. Fler intervaller, långasammare intervaller, kortare vila. Tror inte jag kan lägga in ett sånt pass och ändå köra med klubben på onsdagarna, det blir för mycket intervallpass...


Just nu är det lite lite halsont som spökar så jag kör på gymmet några dar. Sen blir det en vecka skidåkning i åre =) Kanske är precis vad jag behöver?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards