Alla inlägg den 14 april 2008

Av Maria - 14 april 2008 22:42

Fick följande sms av min bror:

"Bättre ha Parkinsson och spilla ut ölen än Alzeimer och glömma vart man ställt den"


så sant som det var sagt.



Av Maria - 14 april 2008 22:32

Yr av glädje över att kunna springa igen går jag ut hårt. Idag startade jag med 5x1000 m och avslutade med att leda ett F&S joggpass. Tänkte jag skulle testa att dra ner lite på tempot på intervallerna och samtidigt korta vilan. Tänkte innan att det blir nog inte så jobbigt, ligga på runt 4.30 istället för 4.00...Inser att jag underskattat påverkan av en kortare vila mellan varje intervall. Låg på mellan 4.30 och 4.40 med 1 min vila mellan. Efter 5 stycken var jag riktigt trött! Målet är att klara iaf 8 med 30 sek vila på 4.30-tempo... 


Kändes dock bra att leda passet efteråt. Det var inte så många motionärer så jag slog ihop medel- och basgruppen vilket gjorde att tempot blev lite lägre.


Nu är jag trötter, så snart tvätten torkat i tumlaren är det sängen som väntar.


Ovido - Quiz & Flashcards