Alla inlägg den 19 april 2008

Av Maria - 19 april 2008 09:07

Vaknat till liv efter en dansant natt GiraffData:s kontorslokaler. Det bjöds till vårfest med gratis mat och dryck så det är givet att man kommer =) En vän till mig och J från gymnasiet jobbar där sedan ett par månader. Lite stiff i början sådär som det är med en massa nytt folk, de flesta kunder till Giraff dessutom, men med lite Gitar Hero (detta djävulens påfund) och dansgolv så blev det rätt skoj tillslut. Tog det lugnt med alkoholen med tanke på dagens projekt, som genast för oss vidare till det jag skulle skriva om, nämligen VIK-loppet!


Detta eminenta lopp som arrangeras av Vilsta IK, första gången jag deltar och dessutom ska J springa. Hur är det då med tävlingnerverna? Ja, konstigt nog så finns dom ju där. Svagt, svagt, knappt förnimbara trycker dom på underifrån. Till min egen överraskning, för jag är varken väl förberedd eller speciellt peppad på en mils idiot-rusning idag. Har mest sett det som en chans att få en genomkörare, ett bra pass, pressa min kropp lite. Men jag märker nu när jag skriver att jag är lite nervös ändå. Att tävlingsdjävulen är så stark, det trodde jag inte...



Skapa flashcards