Alla inlägg den 24 april 2008

Av Maria - 24 april 2008 21:34

Jag tänkte nästan skriva att jag körde 6 intervaller istället för de planerade 7 för att jag hade bråttom hem, min löparvän och massagekund Tomas skulle komma kl 20. Men vad vore vitsen med att ljuga i min egna blogg? Nejdå, jag hade lätt hunnit den 7e intervallen också. Men jag orkade inte. Det var en underbar kväll, och jag njöt av solen, kvällen, vinden, musiken i lurarna.. en underbar känsla att ensam kliva ut på löparbanan och värma inför ett par tusingar...MEN.... det var tungt. Från första till sista steg var det tungt, mjölksyran låg där precis under gränsen och varnade. Antar att glykogendepåerna var rätt fattiga efter två uttömmande millopp så nära inpå varandra.. så då den sjätte intervallen var avklarad så valde jag helt enkelt att avsluta, och jag tror nästan det var klokt. En sjunde hade bara slitit på mig, jag tappade ett par sekunder redan på den sjätte. Så jag var ändå rätt nöjd med mig själv när jag trampade hemåt för att ta emot Tomas, som jag för övrigt vill passa på att tacka för en trevlig kväll! (räknar med att du hittat hit =)


Tiderna från dagens pass blev: 4 [30, 26, 28, 27, 25, 30]


I morgon- löpvila och buggfest natten lång!


Av Maria - 24 april 2008 14:41

haha, jag är i en uppåtgående kurva i min träning, både i motivation och prestation! milen på 44.57 på rätt platt bana i lördags, 46.41 på mkt kuperad bana igår. Idag blir det 1000-meters intervaller efter frissan (dags att bli lite blondare- ytterligare ett steg mot ursprungsfärgen. Synd bara att man alltid ska iväg på träning efter att man vairt där, man får aldrig njuta av att vara sådär frisörs-snygg i håret..). Jag tänkte köra 7 stycken strax under 4.30-tempo ungefär med 1 min vila mellan varje.


Gbg närmar sig med stormsteg! Var inne och kollade min startplats, såg att jag nu var framflyttad till startrled 1b! Det känns skitkul, nu är det bara att lubba på så jag känner att jag förtjänat den platsen också...


Dags att stoppa i sig lite smörgås så jag orkar prestera på intervallerna ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards