Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Maria - 1 maj 2008 15:48

Trots gårdagens middagsbjudning med tillhörande vätskeintag i form av jästa druvor var vi uppe med tuppen idag, jag och J. Efter lite konsulterande och omkastning av dagens aktiviteter gav vi oss ut på  en  lite lugnare joggingrunda, ca 6k utan några backar att tala om.  Såååå stela ben! Hade liksom ingen kontakt mellan benen och övriga kroppen. Träningsvärk från gymmet igår, körde för ovanlighetens skull lite ben i form av utfall och benböj, och det känns kan jag lova...  men det var ett skönt pass, väldigt lagom. 35 minuter ungefär, avslutade med några fartökningar.


Sen gav vi oss ivärg till svärföräldrarna och hämtade bil (gissa vem som cruisat runt i Kungsängen i en Jaguar idag... ;-) för att burna iväg till Upplands-Bro ryttarförening där J´s lillasyster skulle tävla i dressyr med sin ponny. Duktig flicka och duktig ponny, kände dock lättnad över att ha lämnat häst-världen bakom mig.. rätt skönt att bara kunna dyka upp precis innan start, kolla på det man vill se och sen dra vidare. Inget borstande, inget mockande, inga hästar att hålla reda på...


Så brände vi vidare med svarta märken i asfalten till Kungsängens Golf Club! Det var dags att jobba vidare med min eminenta svingteknik. Och kanske, kanske att det gick lite bättre. Träffade ungefär hälften av bollarna och de jag missade missade jag inte lika grovt. Det var inte roligt, tyvärr tycker jag inte det, jag är så nöjd när sista bollen är slagen och jag får åka hem. MEN korta stunder kan jag glimta tjusningen med sporten. Sådär efter en klockren träff, när vinden mojnar och solen tittar fram kan jag nästan föreställa mig att det kommer bli kul den dagen jag klarar av att gå runt en bana. 


I morgon blir det tur och retur E-tuna, sen ut till Krägga och J´s landställe. Laddar inför ett riktigt långpass på lördag morgon då jag tänkte springa från landet - Bålsta - Bro - Kungsängen. Tot ca 3 mil.. jag är riktigt förväntansfull inför det, tror det kommer gå bra efter en vilodag i morgon.. rapport kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards