Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Maria - 3 maj 2008 09:57

Lite ändrade planer för helgen, C är sjuk så det blev ingen tripp till landet. Istället pratade jag lite med Hanna igår, hon skulle till sthlm idag och träffa en gammal kollega och försynt som jag är bjöd jag in mig själv på deras date =) Så vad vore då naturligare än att springa hem från stan? Jag var så inställd på att få springa från landet, från punk A till punkt B, hela tiden hemåt. Det här blir ju nästan ännu bättre!


Så nu har jag suttit på morgonen och surfat runt på cykelsidor för att hitta en lämplig väg, den finns på jogg.se och jag tror jag döpte den till nått som typ "stan-hem".  I stora drag så går turen såhär: Start längs kungsholms strand, förbi St:Eriksbron, över Ekelundsbron, längs Karlbergs strand (här följer jag Sverigeleden hela vägen), Huvudsta Allé, Huvudsta, Solna Centrum- här lämnar jag Sverigeleden och springer mot Råstasjön, vet inte riktigt hur- sen ska jag över Enköpingsvägen och så är jag i princip inne på Järvafältet, som jag håller mig på tills jag är hemma. 25,5 km enl. den rutt jag drog upp men då har jag ju bara dragit raka sträck här och där så jag räknar med ca 30km.. Kan hända att jag startar i Karlberg också, då blir det lite kortare. Undrar om jag borde fixa en karta innan jag drar iväg... 


Just nu är det växlande molnighet, 13 grader och helt vindstilla. Perfekt.

Det här ska bli skitkul!  

Ovido - Quiz & Flashcards