Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Maria - 17 juni 2008 22:48

Klockan är läggdags, tänkte bara skriva några rader innan jag nattar datorn och övergår till boken. "Mandelkärnan" är det som gäller just nu, den är bra. Sen blir det att beta av boktipsen från storebror, han har god litterär smak, brorsan. Helgen var grym. Det är det alltid när jag åker hem, till norr, till stan, till byn. Hemma är hemma. Och inte skadar det att löpningen gick så över förväntan! Det var som sagt dags för stafetten Indalsledenloppen, där jag har den stora äran att ingå i det enda laget av ca 45 som endast består av tjejer! Vårt lagnamn har sedan loppets startades för 17 år sedan varit Läckerhäckarna, och det är sanning om något ;-) Mor hade startsträckan, gick ut hårt, 10.7 km på 48 minuter. Lämnade stafettbandet till mig som avverkade följande 11,6km i kuperad terräng på 53.35 min, supernöjd med det. Och så fortsatte det tills vår tionde löpare gick i mål i Bergeforsen ca 8h senare, och för en gångs skull hade vi 4 lag bakom oss. Bra gjort tjejer! 


Himla skoj var det, det är överhuvudtaget roligt att springa nu. I morgon skolkar jag igen från klubbträningen, kör backintervaller efter jobbet istället.


Sov gott!


Ovido - Quiz & Flashcards