Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Maria - 20 juni 2008 08:15

Det var en sådan där magisk morgon. Vaknade redan 05.30, smög upp ur sängen och snörade skorna. Tassade ut genom porten, nedför backen och in i skogen. Nattens fukt låg som dis över marken då solens första strålar silades genom bladverket. Så precis när jag tog ett skutt över bäcken stod den där framför mig på stigen: En stor, fet padda. Kanske den största jag sett. Jag stannade, och vi stod så länge och betraktade varandra, paddan och jag. Plötsligt glimtade det till i paddans ögon, och jag förstod med ens att det här var ingen vanlig padda. Det fanns inga tvivel- en magisk morgon, en förtrollad prins. Jag tog honom i min hand och såg honom djupt i ögonen. Men då, precis då jag skulle kyssa honom, slog det mig: Hur ska jag kunna springa i prinsessklänning? Och hur funkar det, kan jag fortsätta mitt vanliga jobb även som prinsessa? En vit häst har jag i och för sig alltid velat ha... men nej, prinsesslivet är nog ingenting för mig... Så jag släppte ner min prins igen. Och då han utan brådska traskade vidare ner mot bäcken, så såg jag på honom att han var rätt nöjd med att vara padda, han också.

Skapa flashcards