Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Husmorstips?

Av Maria - 28 juni 2008 05:05

Klockan är 05.00 och John Blund var var precis inne och tog ett foto från insidan av min hals och lade under kudden, sedan väckte han mig geom att hälla lite salt i såret. Ser jag på mig själv i spegeln ser det ut som någon tryckt in en fotboll under hakan, antar att det är det man kallar svullna halsmandlar?


Så om någon sitter inne på lite husmorstips mot halsont så tas de tacksamt emot, just nu känns det närmast till hands att plocka fram köskniven och karva bort en stor del av halspartiet.  


/trött och arg 

 
 
Sören

Sören

28 juni 2008 05:19

Farsan är läkare och sa alltid när jag var yngre att det bara var att bita ihop, och andas ordentligt, när jag hade halsont. När jag blev äldre sa han att jag skulle dricka redigt med whiskey, det sköljde bort bakterierna. Jag blev full men inte frisk.

http://http;//pussypalace.blogg.se

 
Ingen bild

Stefan

28 juni 2008 09:39

Hej!
Gåtill apoteket och köp nyodex och vicks som du smörjer in bröstet och hals med.Lycka till och trevlig semester. Det räddade mig inför Kielmarathon. Stefan

 
Ingen bild

Stig-Daniel

28 juni 2008 20:26

Fin bild!

 
Carro

Carro

29 juni 2008 15:00

Hej Maria! Du skriver skitbra ju, kul=) jag kom på att jag faktiskt har en grej mot halsont, som jag brukade få av min mamma när jag var liten (jag hade halsfluss jämt..haha). Det är galet vidrigt men det fungerar. Man tar lite flytande alvedon, som egentligen är för barn, och blandar med en tesked grädde/yoghurt (nåt "slemmigt"). Eftersom grädden eller yoghurten är så kladdig lägger sig blandningen runt halsmandlarna och bedövar. Hoppas du mår bättre!

http://saint86.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Skapa flashcards