Alla inlägg den 8 september 2008

Av Maria - 8 september 2008 17:35

Ända sedan förra onsdagen, då jag fick reda på det här att man ska sitta online på föreläsningarna i Idrottsmedicinkursen har jag gnällt, oroat mig för och drömt mardrömmar om tekniken. Program som ska installeras och servrar man ska koppla upp sig mot (vad är en server, egentligen?) Min relation till tekniska prylar är rätt körd i botten kan man säga, grundat på dåliga erfarenheter och ett totalt ointresse. Tyvärr har jag svårt att få såna här saker ur skallen så länge jag inte har full koll, och mitt sätt att bearbeta orosmoment är att prata om dem. Så förutom att sömnen blivit lidande har både arbetskamrater, familj och pojkvän blivit utsatta för min neggo-klagan senaste veckan.  


Jag vill bara säga till er nu: Allt är lugnt. Ca 1 min guidning på telefon från kursledningen och jag är på plats i E-meeting rum 2, bara väntar på att det ska dra igång. Vad själva föreläsningen ska handla om har jag inte haft den minsta tanke på. Snacka om att fokusera på rätt saker...  

Skapa flashcards