Alla inlägg den 17 december 2008

Av Maria - 17 december 2008 21:58

Ibland känns det enkelt. Flow pratar man om. Det behöver inte vara något jättespeciellt, bara att saker år lite bättre än vanligt. Fick just igen första hemtentan i idrottsmedicinen, var lite orolig över att det skulle vara en del att fixa till över julhelgen. Men alla timmar på tåget mellan E-tuns och Sthlm måste ha varit bra, för jag fick väl godkänt på alla patientfall! Så skönt.


Sprang med Linnéa igår igen, långa intervaller över Årstabron. Och med långa intervaller menar jag låååånga intervaller. 5 x 2000m, 1 min vila mellan varje. Kände mig osäker på vilket tempo sådana ska köras i, men snittade på 4:38 och det kändes lagom. Himla fint ställe att springa intervaller på var det, upplyst gångväg på bron över Årstaviken, svagt sluttande uppför första halvan, vändning på andra sidan och så fick man lite nedförslut mot slutet. Fick grym draghjälp, det är flera duktiga tjejer  i klubben. Idag vilar jag men i morgon är det dags igen, tror det var tröskelpass då... kan bli riktigt jobbigt. 


Nästa veckan byts löparpjukken ut mot skidpjäxorna, tanken är att skrapa ihop så många km som möjligt inför Vasaloppet!

Ovido - Quiz & Flashcards