Alla inlägg den 21 december 2008

Av Maria - 21 december 2008 22:09

Kl 9 startade jag från centralen, lagom vid västerbron gick solen upp över horisonten. En vacker långtur även om snön lyser med sin frånvaro... ca 23 km blev det och det tog 2h 11min. Trött i benen, lite värk i knäna, men så himla skönt det är.


Inte lika skönt att för andra gången på alldeles för kort tid sätta sig på pendeln och åka genom stan och vidare till Kungsägen för att hämte reservnyckel hos svärföräldrarna... dörrar som går i lås är man stänger dem borde förbjudas.


Dagens runda finns här! 


Av Maria - 21 december 2008 07:26

Idag är den där dagen som allt man försummat under veckn ska fixas. Det ska städas, mat ska lagas, kläder ska tvättas, hemtenta ska skrivas, kläder ska packas och bröd ska bakas (en surdegsladdning är på G, får se om det blir mördarlimpor eller om de går att äta).


Gårdagen var fantastisk på alla vis. Är gräsänka hela veckan så det är lite tråkigt här hemma, Efter en mils långsam morgonjogg åkte jag därför till Uppsala och hälsade på Matilda, brorsans tjej och en av de bästa vänner. Efter att ha kramats med Svante, fikat och haft det mysigt några timmar mötte jag upp Lisa och vi åkte till Helena i Sala på födelsedagsmiddag. Hade så trevligt så hemresan sköts upp till vi var tvugna att åka för att hinna med sista tåget från Uppsala och hem till Sthlm igen.


Innan dagens fixande drar igång ska ett långpass avverkas. Har bestämt mig för att ta pendeln in till centralen och starta där: Norrmälarstrand-Västerbron-Tanto-Årstabron-Längs vattnet till Gullmarsplan-Enskede Gård-Bandhagen-Rågsved-Myrängen-Hem.


Vet inte hur långt det är, men jag ka tänka mig runt 2 mil?? Det blir en skönt pass, alltid kul att starta någon annanstans och springa hem.


Här nedan är Lisa, sen jag och Helena (nu 24 år =), Svante och Matilda med hennes mamma Katerina.



Ovido - Quiz & Flashcards