Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Lugnet i Ljustorp

Av Maria - 27 december 2008 08:21

Gårdagen bjöd på en skidtur som var i det närmaste perfekt. ca -7°, nypreparerade spår och solsken. Hade tom lyckats valla mig till lite fäste =) Det blev nästan 2 mil skulle jag tro längs Medelpad Classic Ski-spåret och jag njöt hela vägen. Något som är klart underskattat ur ren nöjessynpunkt är utförsåkning på längdskidor, det är så sjukt kul! Alltså inte utförsåkning i slalombackar, utan i helt vanliga långa lagom branta utförsbackar i skidspåret. Vetskapen att dessa sedan blir till uppförsbackar på hemvägen är lätt att lägga bland det omedvetna, man vill bara åka i en till, och en till, och en sista...


Väntar nu på att solen ska vakna, sen blir en skidtur längs Kronvägen till Röjesjön idag. Lite nyfiken på hur mycket kört det är med skoter där, hoppas på att det är springbart så blir det en löparrunda senare...

 
 
Cicci

Cicci

27 december 2008 19:04

Åh, det låter så härligt! Håller med ang. backarna =)

http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Skapa flashcards