Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Maria - 3 januari 2009 15:53

I morgon blir det en investering i vinterkläder! Aldrig mer ett långpass i minusgrader i ett tämligen funktionsodugligt gammalt underställ och en fodrad skidjacka... svettigt och iskallt! Det var iof rätt segt redan från början, och de ca 3 kg på ryggen kändes som minst 10kg i uppförsbackarna. Men det sköna är, att trots en seg dag, trots dåliga kläder och packning så är det aldrig någon tvekan om jag klarar de dryga 20km som var planerade. Det gör att jag känner mig stark. Nog för att det gick i 6.20-fart, so what!


Sen kanske det inte var så smart att efter duschen på F&S gå till blodgivningen och bjussa på en halvliter blod som jag säkert behövde rätt bra själv..

- Har du ätit och druckit? Frågade tanten bakom disken.

- Jajemensan svarade jag medan jag hällde i mig en halvliter vatten och magen ropade högt efter energi. Att jag efter tappningen, då jag vinglade bort mot fikarummet och tog för mig friskt av allt som serverades, kanske gav ett något svultet intryck var ingen som bekymrade mig då. Efter 4 mackor, en skål müsli, fil och keso, 2 stora glas juice och 2 koppar kaffe fick jag dock en underlig blick av fikatanten och lite skamset slickade jag rent faten och åkte vidare hemmåt. 


Här är dagens runda! 

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=93841 

Av Maria - 3 januari 2009 08:52

Vilket jullov... Röd-rosa skimrande horisont varje morgon lovandes ännu en dag strålande vinterväder, långa och korta skidturer, snabba och långsamma löppass, slappa timmar i filmsoffan, besök av släkt, besök hos släkt, huset fullt av vänner, galna spel, pulkaåkning nära döden, skotertolkning i underbar förskräckelse, baljbad till russinformationer, bastu inne, bastu ute =), god mat, godare dryck, luftballonger och raketer, katter och hundar....


Tack alla vänner och familj, jag har haft skitkul!


Bilder kommer, var så säker.


Vad lovar detta nya år?

Inte så stora förändringar hoppas jag, för jag har det liksom himla bra som det är... men får man önska sig något så:

- att SJ och SL lär sig klockan

- att dom sänker priserna för tågpendling...

- att jag får en fet löneförhöjning

- fler och längre sköna löppass än förra året 

- nya rekord på milen, halvmaran och maran

- att vi genomför BAMM 

- att jag får vara skadefri och spöa skiten ur brorsan på Lidingöloppet...


Träningsmässigt blev det också ett bra jullov, dubbla pass 4 av 6 träningsdagar följt av 3 vilodagar (Förutom en utmaning med det fruktade hjulet på nyårsafton, som vanns av Knappen som körde respektfulla 30 rep!)


Nu ligger ett långpass och väntar på mig, ska borsta gaddarna och packa ryggan så bär det av mot Kungsholmen. Dusch på F&S, sen funderar jag på att kika in på Löplabbet... börjar bli dags för nya dojjor igen. Och hittar jag några som känns bra efter 2h löpning så måste de vara riktigt bra.   


Skapa flashcards