Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Fartlek med betoning på fart

Av Maria - 8 januari 2009 22:06

Träning med Linnéa idag. Klev in i klubblokalen och han se uppgörelsen på den stora plankan-utmaningen mellan Mia och Ken. Mia såg grymt stark ut men fick ge sig efter ca 5 min! och Ken tog hem en knapp seger. Blev lite sugen att testa själv mot klockan, men det får bli nån annan gång...


Sen var det träningsdags, var inställd på styrkepass vilket inte kändes så oroande eftersom jag är egentligen är starkare än jag är snabb. Men passet byttes ut till fartlek runt Söder. Kände mig lite seg i kroppen men tog ända häng på snabbingarnas ryggar. Tänkte att det håller så länge det håller. Efter ca 6 km kändes det där med "lek" dock långt borta, de andras återhämtning blev för mig en chans att komma ifatt igen. Ett rött ljus blev min räddning och jag hängde på ytterliggare ett par kilometer.  Men den sista biten fick jag ge upp, det blev inte mycket av de där tempoökningarna längre så jag körde mina egna 3 långsamma lyktstopar- 3 snabba lyktstolpar tillbaka till startpunkten för gemensam jogg tillbaka till Zinken.


Det var längsen jag var så trött efter ett träningspass, så himla skönt. Tack för det Linnéa! Mina tänkta kilometerintervaller i morgon får stå tillbaka för festförberedelser här hemma, jag laddar inför lördagens långpass med vinbål och snittar istället! (inflyttningfest i Stuvsta, välkomna hit!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards