Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Maria - 11 januari 2009 08:57

När någon frågar vad jag tränar på för underlag så svarar jag att jag nästan bara springer i skogen. Desto mer terräng desto bättre, man kan nästan tro att jag helst undviker stigar och kör helt off-road. Backigt? självklart. Och just det, ibland kör jag pass fram och tillbaka över myren också. Grym träning, du skulle prova!


Det här är inte sant. Sist jag körde ett myrpass var nog en sommar för ca 3 år sedan när jag bodde hos mamma och pappa några månader. Det är inte så att jag ljuger medvetet, för det är den bild jag har av mig själv, det är så jag vill att det ska vara. Skulle jag träna efter hjärtat skulle jag komma närmare bilden, men ofta får det praktiska styra. Man kliver av tåget en station tidigare och springer hem, springer till jobbet, hem från jobbet, till gymmet... asfalt, asfalt, asfalt.


Men igår var det träning med hjärtat. Alldeles runt knuten har vi en spårcentral med helt underbara slingor, och då jag gav mig in i skogen längs den 15km långa smala slingrande stigen kom löpglädjen till mig. Som att återse en gammal vän som man inte märker hur mycket man saknat försen man ses igen. 


23,4 km blev det, otäckt sakta gick det men jag är ändå på G nu känner jag... Skövde Maraton 25/5 under 4 timmar, 3e gången gillt!


(När du kommer och hälsar på mamma så tar vi 10km-slingan!)

Skapa flashcards