Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Maria - 25 januari 2009 06:55

Så var vi inne på årets första månads sista vecka. Julpyntet är bortstökat och plötsligt känns vårens tävlingar inte längre så avlägsna. En lägesrapport är på sin plats!


Veckorna innan jul började jag alltså springa med i IF LInnéa 2 dagar i veckan, och bortsett från den senaste veckan så kommer jag fortsätta med det under våren. (Varannan torsdagsträning missar jag dock för föreläsning i Idrottsmedicinkursen...) Under jul blev det en hel del skidor, liksom den här helgen som tillbringas i Ljustorp. Annars har det blivit 1 långpass/vecka på ca 2 mil.


Så, det känns rätt  ok träningsmässigt. Är inte riktigt i samma form som jag var förra året den här tiden om man ser på intervalltider, men jag känner mig ändå starkare och blir inte lika sliten efter långpassen. Långpassen ja, dessa går som jag tidigare skrivit extremt långsammt. Så långsamt som ni inte kan föreställa er, nätt och jämnt styrfart. (vi snackar 6.30-tempo ungefär) Så det blir nått att jobba lite på under våren. Jag vet, de SKA gå långsamt, men inte SÅ långsamt!


Träningstid de senaste veckorna (konditionsträning= löpning, skidor, inlines):

v48- 129

v49- 264

v50- 141 (förkyld)

v51- 342

v52- 426 (mkt skidor)

v1- 261

v2- 339

v3- 165


Den här veckan kommer landa på drygt 200 min, mest skidor. Framöver nu är planen om jag är frisk att under februari och mars köra 3v hård träning och 1v lätt... och med det hoppas jag 3e gången gillt komma under 4h på marathon, detta år i Skövde den 25 april! Sen vill jag slå pers såklart på Gbg-varvet någon vecka senare, dvs under 1.39.09


Nu ska jag ut i skidspåret en sista sväng innan tåget tar mig tillbaka till snöfattigare landskap. Pappa är ute med spårmaskinen så det är bästa möjliga service =)


Ovido - Quiz & Flashcards