Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Maria - 19 maj 2009 22:28

Egentligen skulle man kunna träna bara det man gillar. Hoppa alla grispassen, slippa träningsångest och gruvsamhet. Fast det funkar inte så. Inte för mig, inte för någon som tränar mer seriöst än den glade vardagsmotionären.


För det är någon särskilt att göra dessa pass, att ta sig över sina egna motståndsbarriärer och inse att det faktiskt var ok.


Eller inse att att det var precis så jobbigt och trist som väntat, men att man klarar det ändå. Man måste utanför sina egna bekvämlighetszoner för att utvecklas, både fysiskt och mentalt. Ta den där disskusionen på jobbet, stå för sin åsikt i gänget, springa den extra intervallen, lägga på ett kilo till på skivstången...


Jag har några hatpass, och ett av dem är intervaller på gymmets roddmaskin. Just för att det är så äckligt tråkigt och jobbigt måste jag göra dem emellanåt, och igår var en sån dag. Grymt skönt att släppa på spännbanden runt fötterna efter den 7e intervallen och jag njuter än idag av att det är så länge tills nästa gång. Dessutom är jag övertygad om att man inte får uppleva de där härliga guldpassen och man aldrig genomlider ett riktigt grispass...

Skapa flashcards