Direktlänk till inlägg 3 januari 2008

Sorgebud

Av Maria - 3 januari 2008 07:49

Jag vill skriva för att hedra två stora män som tragiskt nog gått bort i början av detta nya året. Crister Nyman, en riktig Ljustorpare som drivit idrottsklubben och byutveckligen och med detta oräkneliga projekt som lyft och drivit bygden framåt. Som liten Ljustorpstjej tyckte jag alltid om Crister som hela tiden småretades med mig, och som större Ljustorpstjej har jag stor respekt för allt han åstadkommit.


Igår fick jag också veta att Uffe, en stor löpare som avverkat över 100 maratonlopp, stilla somnat in i hemmet. Detta eftar att ha några månader tidigare sprungit ett maratonlopp och på julafton deltagit i klubbens Juljogg.


Det är svårt att förstå, att de som funnits bland oss plötsligt inte längre gör det. Lev varje stund, sug ut det fina i varje ögonblick, tala om för dina vänner att du tycker om dem, somna aldrig osams med din familj. Man vet aldrig vad som händer dig eller de du håller kär. Pappa sa en gång ett väldigt tänkvärt uttryck: "Alla dom där dagarna som gick, inte visste jag att det var livet.."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards