Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Rubrik saknas

Av Maria - 4 januari 2008 18:49

Så har man plankat på gymmet också. Trodde det ingick i badavgiften men såg på utvägen att man fick punga ut med 30kr mer om man ville lyfta skrot också. Nåja, skönt var det iaf, det kändes att det var ett tag sedan..


Sen tänkte jag njuta av 1000m i bassängen men det var svårare. Vad är det med människor när de simmar? Är de korkade, ej läskunniga eller rent av elaka? Varför inte bara följa skyltarna på var kortsida som tydligt visar simriktningen med stora, röda pilar? Nej då, vi har ett par stycken som tycker det är en bra idé med en egen bana att simma fram och tillbaka på, och visst, om det vore så att antalet banor motsvarar antalet simmare. Så är sällan fallet. Så har vi två unga grabbar som vill träna fjärilssim a´la magplaskande tvärs över bassängen. Den äldre mannen som simmar kors och tvärs till synes helt utan struktur och ger mig ett stort, glatt leende var gång vi möts. Den stolta mamman som tycker det är jättekul att 7-åriga dottern vill simma på motionssimmet med 15-års åldersgräns, och som inte bekymmrar sig över att de stoppar upp hela rulliansen då flickan behöver stanna och vila var tionde meter. De två vännerna som använder bassängen som skvallerträsk och som långsamt simmandes sida vid sida delar med sig av deras erfarenheter från dejtingvärlden till alla samlade.


25 min och x antal kallsupar orsakade av fjärilssimmarna senare ger jag upp och går och sätter mig i bastun. Den är tom och jag njuter av tystnaden. Längtar då till morgondagen. Då får jag springa. I skogen. Ensam. Länge.


/en bitter jäkla enstöring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards