Direktlänk till inlägg 22 november 2007

Tungt pass

Av Maria - 22 november 2007 15:57

Rapport från gårdagens träning: Jättejobbigt. Men kul. Och framförallt skönt efteråt. Vi körde löpstegen åt andra hållen, dvs 1-2-3-4-5-4-3-2-1 varv, Kerstin fick dra och jag hängde efter i baksuget ;-)


Körde längsta intervallen (1000m) på 3.58, det kan vara första gången jag går under 4 min på en kilometer? Sen var benen som trästockar men vi körde hårt hela stegen ut. Kände mig rätt mör när jag lade mig i soffan den kvällen.


Idag blir det ett pass på gymmet, det är kul tycker jag när man kört mycket kondition ett par dar. Och framförallt har dom en varm, skön bastu...

 
 
Ingen bild

Mamma

22 november 2007 20:30

Hej Maria.
Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hur mycket du tränar. Själv har jag varit på föräldramöte och igår hade vi teori på ridningen så då blev det inte heller någon träning. Jag har också haft lite känning i vänstra vaden sedan träningen i tisdags på elljuspåret. Imorgon ska Gun-Marie och jag åka på badhuset och simma. Det ska bli skönt. Kram, mamma.

 
Ingen bild

Maria

23 november 2007 07:48

Mamma tänk på att det blir ju lite vridet, eftersom jag mest skriver om träningen verkar det som jag tränar massor. Vilar också ibland, särskilt de "lugna" veckorna. Men nästa helg när jag kommer hem får vi ta en långtur på lördag eller söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards