Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Planeringsmani

Av Maria - 23 november 2007 07:43

Jag är jättebra på att planera. Och då snackar vi inte vad jag ska göra under kvällen, om jag ska ta träningskläder med till jobbet eller vad jag ska handla till middagen. Min planeringsmani sträcker sig betydligt längre än så, ger jag tankarna fritt spelrum blir de vilda av glädje och beger sig genast långt in i framtiden.



Det börjar med att jag ska bort nu i helgen och funderar över vad jag ska ta med, sen funderar jag på om jag ska till E-tuna eller Kallhäll på söndagkväll och vad jag isf måste packa idag för att ta med dit. Och ska jag till Kallhäll så måste jag se till så Friskis & Svettiskläderna är på jobbet på måndag, alltså måste jag ta med dem idag. Vilka dagar ska jag sen åka hem i veckan, och hur ska jag lägga upp träningen? Om jag åker hem på tisdag och onsdag måste jag ta friskvårdstimme någon av dagarna och då måste jag ha med terrängskorna från Kallhäll på onsdagmorgon. Eller har jag dem i Eskilstuna? Sen åker jag ju till Sundsvall över helgen, vad ska jag ha med då? Finns de kläderna i Eskilstuna eller Kallhäll? Ska jag passa på att gymma innan vi åker på torsdag, då måste jag ha gymkläderna med från lägenheten i E-tuna på tisdag eftersom jag nog är i Kallhäll både tisdag och onsdag.... och så rullar det på.



Delen av hjärnan som sköter planering riktigt gottar sig, men när jag kommer på mig själv med att fundera över om jag ska ta med vintertightsen från Kallhäll måndagen om tre veckor beroende på hur kallt det är när vi åker på planeringsdagar till Sandvik, då känner jag att det är dags att ta kommandot över mina tankar.



För det blir ju ändå aldrig som man tänkt sig, eller hur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards