Direktlänk till inlägg 3 december 2007

Trött...

Av Maria - 3 december 2007 16:14

Känner mig lite avtrubbad. Händer grejer på jobbfronten, nytt jobb på vårdcentral här i Eskilstuna efter nyår. Och det är ju kul, såklart, men frågan är hur det löser sig med projektet.. Skulle ju helst vara kvar tiden ut, men tyvärr händer det inte så ofta att ett nytt jobb står och väntar på en tills det nuvarande slutar, tvärtom får man vara glad om man hittar något överhuvudtaget. Så jag hoppas det löser sig, har ingen lust alls att bråka om att få gå tidigare än de vill släppa mig, har ändå dåligt samvete som det är för att jag inte fullföljer tiden ut.


Aja, det var ju inte det jag skulle skriva om.


Idag är det Friskisträning, ska till gymmet nu och sen jogging efter det. Kroppen känns riktigt bra efter helgens snöpulslångpass med Mamma och Mattias i Ljustorpsskogarna, så jag ser fram mot kvällens träning trots det grådaskiga regnvädret. Efter joggingen ska vi ledare och värdar stanna kvar och utbyta tips på fartlekar, så det blir en helkväll på friskis. (förresten en mkt positiv sak med det nya jobbet, jag kan fortsätta som joggingledare hela våren =)


Ha det gott, och kom ihåg att energin finner man sällan i soffan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards