Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Långt långpass

Av Maria - 9 december 2007 18:54

Idag blev det ett rejält pass, började med en runda mot Ängsjö som tog 1h 20 min, sen mötte jag Zigge och hans husse när jag kom tillbaka till Kallhäll. Det var jättekul att se hur glad Zigge blev när han såg mig, så han fick följa med och så var vi ute i drygt en timme till. Men efter 2h och 20 min var det inte mycket krafter kvar, några hastighetsrekord slogs inte idag.. men det var kul! Behövde det, har vart lite taskigt med motivationen annars den här veckan.  Och peppar peppar, kroppen känns rätt fräsch nu ändå trots långturen. Lite känning i den onda höften men inte speciellt mycket.


Nu kommer snart Carro, det blir julbak, tjejsnack och Peter Jöbacks julskiva. Man får passa på när Jens är borta  ;-)

 
 
Puma

Puma

10 december 2007 20:35

Hej - hittade din blogg på jogg.se och tänkte hålla koll på dig inför maran! ;-) Visst är långpass härliga! Men det är ju intervaller också... och fartlekar... och distanspass... och, och, och... :-)

http://traningsblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 14 juni 2009 16:55

Kände för lite förnyelse, så välkomna till till min nya blogg!...

Av Maria - 13 juni 2009 14:49

Förutom det rent konkreta med dalande form och förlorade träningspass så finns det ytterliggare en baksida med att gå runt och vara skadad en längre tid. Man tappar en del av sin identitet, det där "löpar-jaget". När kollegorna i fikarummet pratar om...

Av Maria - 11 juni 2009 22:26

Har precis packat ryggsäcken, i morgon bär det av på Sörmlandsleden igen =) Förhoppningsvis mer löpning än förra gången. Startar i Östertälje, 12km till Brotorp, ytterliggare 7 till Lida och sen vidare mot Paradiset. Övernattning i vindskydd innan ja...

Av Maria - 9 juni 2009 22:14

Det finns fördelar med att vara skadad. Man har mer tid att göra sånt man annars prioriterar bort, hinner också träna sånt man annars försakar. Man får längta efter att springa.... Och man får tid att känna efter.   Fast den här skadeperioden har ja...

Av Maria - 2 juni 2009 20:09

Sprang i morse. Lite vilse dessutom så det blev nästan en timme. Hade inte direkt ont medan jag sprang, men mer ont efter... nu har jag en röd snygg elastisk tejpremsa som allierade elastotejpare menar ska kunna hjälpa. Jag är skeptisk. ...

Ovido - Quiz & Flashcards